Building Instrument
er et band som går forbi merkelapper som ”seriøs-” og ”populær” musikk – og kommer ut på den andre siden med en ny musikkform som passer i begge båser samtidig.
På deres album, ”Mangelen Min”, som følger opp den kritikerroste selvtitulerte Hubro-debuten fra 2014, og ”Kem Som Kan å Leve” fra 2016, blander de elektroniske ekko med klassisk barokk, Øyvind Hegg-Lundes hypnotiske trommer som nærmest lyder melodiske, den skjøre og samtidige kraftfulle vokalen til Mari Kvien Brunvoll og hennes elektroniske lydmanipuleringer, og Åsmund Weltziens drømmende dype synth-lyder. Dette resulterer i en stadig avledende serie av subtile og intrikate musikalske vendinger. Samtidig gjør bandets massive sans for groove dette til kunst du også kan danse til!
Mari Kvien Brunvoll – stemme/div.elektronikk, perkusjon, zither
Øyvind Hegg-Lunde – trommer, eltrommer, perkusjon
Åsmund Weltzien – div. tangenter
Sophie Tudor
er en kvintett som spiller musikk skrevet av Selma Edwards Granly. Inspirasjonen til prosjektet er hentet fra mosaikk/patchwork, der mindre fragmenter lappes sammen til en større helhet. Elementer som melodi, akkorder, tekst, riff, improvisasjon og lydlandskap likestilt hverandre og sammensatt på ny.
Bandet møttes på Jazzlinja i Trondheim, og har innad ulike musikalske referanser og interesser som danner et rikt og variert lydbilde. Celloen er arbeidsflaten til komposisjonene, og et ønske med musikken er å finne lyder som favner celloens mangfoldige klang, særs inspirert av folkemusikk, visetradisjonen og jazz.
Selma Edwards Granly – cello og vokal
Amelia Gomez Snerte – vokal
Brede Sørum – saksofon
Sondre Moshagen – piano og synth
Gustav Tornberg – perkusjon
Billettsalget starter snart.
Arr: Dokkhuset Scene



